fredag 17 augusti 2012

Snälla HJÄLP !!!

Är det någon som har en aning om vad som hänt min kamera ? Jag har en skapligt ny Canon 600D och då jag tittar i Sökarokular så är objektet suddigt men fotot är skarp och tydligt då jag för över och tittar på det på datorn . Jag har rengjort Sökarokularen ja "ögonmusslan" på utsidan , men det blev inte bättre , jag har även provat att byta till ett annat objektiv men det blir samma resultat . Känner mig lite less faktiskt , då man inte ser skärpan på närbilder i kameran . Hoppas att någon där ute kan hjälpa mig , dom på Elgiganten svarade mig att det är säkert någon inställning , dom har dock inte tittat på min kamera , men ärligt jag vet inte .

3 kommentarer:

  1. Sicken otur. Jag är dessvärre ingen hjälp men när jag fick fel pga okunnighet om min kamera så fick jag massa hjälp av mina bloggvänner. Vänta ska du se så lär det lösa sig...

    SvaraRadera
  2. På min kamera finns det en liten grej man kan skjuta upp och ner vid sidan av sökaren.. Fråga mej inte vad den heter.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kristoffer heter jag och är Annies sambos bror. Annie bad mig kika in på din blog för att se om jag kunde lösa problemet.

    Det sitter en liten, liten ratt till höger om sökaren (hålet du kikar i). Den är till för att ge personer med sämre syn en skarp bild genom kameran så skruvar du på den tills det blir skarpt bör problemet vara löst :)

    Mvh

    SvaraRadera