lördag 1 december 2012

Trevlig första advent .

 

 
 Ja julen närmar sig med stormsteg känns det som , iallafall så hade jag tänkt ta årets julkort med vovvar sittandes på kälken framför granen men ... ja jag får kanske skotta fram den om jag skall göra det i nuläget .

 Men iallafall första adventskänslan infinner sig med all snön som kommit .


Ärligt tror jag aldrig jag gissat så rätt , trodde en halvmeter och närmare än så här kan jag nog inte komma . Det började att snöa så smått igår och idag har vi fått en halvmeter av det kalla vita .

11 kommentarer:

  1. Avis på er som fått snö här bara fryser det allt ,kallt hela tiden .Jättefina mysiga bilder ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Hua va snö du fått, visst är det supervackert men jag är glad vi bara har taxdjup...1 cm typ.....men kallt ikväll , redan nu -10 grader.
    Snygg bild!

    SvaraRadera
  3. åh vad mysigt det ser ut :) även om det kan vara jobbigt med framkomlighet så är jag ju avis på erat väder, här är bara ett tunt tunt täck som backen lyser igenom, den lilla snön som kommer mer försvinner än stannar kvar. Kram

    SvaraRadera
  4. Fina och stämningsfulla bilder! och sååå mycket snö ni fått! :)

    SvaraRadera
  5. Velkommen inn i "bloggsfæren" - glimrende start :)

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det ser ut, o vad mycket snö ni fått :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Men dom har fått nästan dubbelt med snö i Hassela bara någon mil härifrån . så det blev en dunderstart på vintern :)// Kramar

      Radera
  7. Hua vad kallt.Ingen snö här men närmare -10.Ingen älskare av varken jul eller vinter tyvärr.
    //Kicki

    SvaraRadera
  8. Oj, oj... sååå mycket snö! Hoppas det inte ställt till det för er! Men, vackert är det :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  9. Så vackra foton! Ni har fått en härlig start på vintern, det ser så vitt och vackert ut. Så kommer ju snöskottning och allt det där andra, men den dagen då den första riktiga snön vräker ner då är det allt lite speciellt... Ha en fin vecka!

    SvaraRadera