torsdag 21 augusti 2014

Långvind / Enånger . Inlägg 1 .

Långvindsbruk som ryssarna brände ner 21 Maj 1721 men som åter byggdes upp och hade sin storhetstid i början på 1800 - talet , finns att läsa om detta på denna sida som jag lägger ut en länk till .   http://langvind.com/langvind/langvinds-bruk/
Gillar att vandra på sådana här ställen som man kan förnimma allt från glädje till blod , svett och tårar och atmosfären griper tag i mig på ett oförklarligt sätt .
 Notera tallen som växer mitt på , syns kanske lite dåligt på bilden .
Älskar denna skimrande koboltblå nyansen .

Fler bilder från Långvind i nästa inlägg .

10 kommentarer:

  1. Vackert ställe och fina motiv ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det lite speciellt med sådana här ställen :) // Anita

      Radera
  2. - Halloj i norr.
    - Vilka härliga miljöer du hittar. Verkligen fina bilder
    som sätter igång fantasin !
    - Ha en fin helg !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Henning :) Ja visst är det lite speciellt med sådana här miljöer , synd att ovädret hotade att komma då jag var där, men jag fick ett antal bilder ändå , fast här har jag kunnat varit mycke längre // Anita

      Radera
  3. Intressant rundvandring här hos dig igen och som vanligt i både bild och text.
    Bästa Hälsningar
    Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack Monica , så roligt att du gillade det :) // Anita

      Radera
  4. Underbara bilder från ett fantastiskt ställe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycke :) Ja visst är det lite häftigt ställe det här // Anita

      Radera
  5. Fina bilder från en spännande plats, man riktigt känner historiens vingslag.

    Ha det gott,
    Erik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erik :) Ja jag gillar ju just sådana här platser bland annat , kanske tur att jag inte bor där det finns många gamla slott och dyligt , skulle nog vara där ofta isåfall :D )) // Anita

      Radera