lördag 16 augusti 2014

Mjusjön / Bjuråker

 Tyst , stilla , rofyllt och det enda som hördes var när något djur trampade på någon kvist på andra sidan , kände att jag hade sällskap av någon där , antagligen älg eller nått rådjur .

 Vackra vita Näckrosor längst stranden .
Fin handikapp brygga finns även här för den som vill fiska och även två lite speciella bänkar .

 En flytande fjäder som flöt längst strandkanten fångade mitt intresse med sitt ibland lite häftiga rörelsemönster ...
tills den slutligen fastnade i växterna efter strandkanten ...
och innan jag hann vända mig om så sänkte skymningen sig sakta ner över landskapet ...

4 kommentarer:

  1. Första bilden på fjädern vilken pangbild ,kram nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nette , jo den blev lite annorlunda den bilden . Kram // Anita :)

      Radera
  2. - Halloj i norr.
    - Vilken fin stämning i dina bilder. Fint fångat Anita !
    - Ha en fortsatt fin dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Henning , ja jag tror jag var där ett x antal timmar bara för att "fånga" solnedgången men den uteblev , var för muligt så det riktigt vackra infann sig aldrig . Ha det så bra du med // Anita :)

      Radera