onsdag 29 februari 2012

Växbo i Bollnäs .

Var till Växbo för någon vecka sedan , tråkigt att snön hängde i luften och solen behagade gömma sig , var ju så vackert då jag åkte hemifrån på morgonen men vädret vände sig lika snabbt som man vänder på en hand .
 Solen "kämpar" genom snömolnen , men tack o lov så var det uppehåll då jag befann mig just här :)
 Visst är den gamla kvarnstenen vacker .


" Bockarna bruse" är nästan översnöad
 Ser ni dom vackra isrosorna på rutan , träljusstaken förhöjde skönheten i det gamla fönstret .
 Tullkvarn .
 Den lilla Smedjan i skogsbrynet .

Växbo bageri och nedanför Trolldalen som jag även "trussade" mig ner till för att ta några bilder , men dom lägger jag nog in i morgon :)

"Trussade" är Hälsingemål och betyder "pulsa" i snö .

2 kommentarer:

  1. Så vackert, har ni så mycket snö fortfarande? Här har det inte varit så mycket "trussande" i vinter.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade och såg att det var den 16 februari som jag tog dessa foton över Växbo , går ju så fort tiden så man hinner inte med sig riktigt , ja vi har lite snö fortfarande här uppe men det minskar lite i taget :)// Kramar

      Radera