fredag 2 mars 2012

Forts Växbo , Bollnäs .


De vackra Hälsingegårdarna i Växbo , älskar just fönsterna på detta hus :)



Just ladorna är lite speciella , lägg märke till utseendet på dem , min morfar förklarade en gång att det var för att dels skulle ladorna ta mindre plats så att dom fick ut mer av täckterna , men det är en förklaring kan ju finnas flera :)


Smal väg till Laviken .
 Inne i Bollnäs

Bollnäs kyrka .

Inne i Bollnäs centrum .
Snoddas tåget :)
 Hälsingebocken .
 Bollnäs festplats .
Gungan i Bollnäs :)

1 kommentar:

  1. Håller med...väldigt vackra fönster på gården. Och en väldigt vacker gård också. Så kul att få se lite bilder från Bollnäs. Länge sen jag var där, blir bara att man susar förbi. Antingen mot Ljusdal och Färila, eller in till Edsbyn där jag har flera vänner. Men nu var det ju några år sedan vi var upp, tyvärr. Så jag är så tacksam att du visar "ditt" Hälsingland för mig.
    Kram

    SvaraRadera