söndag 28 juli 2013

Pionen , "den kortvariga skönheten" .

Först ut var den efterlängtade Dillpionen
 
Tätt följd av Midsommarpionen ...
 
Som inte luktar så mycket men enormt vacker i sin enkelhet .

Älskar verkligen pioner men det enda negativa med dem är att dom blommat över så snabbt .
 
 


 
Och precis som ifjol då dom blommade som vackrast då kom störtregnet

Räknade för någon dag sedan och då var jag uppe i 20 pioner men flera är lika, jag har nog 13-14 olika , min nästa som jag "trånar" efter är en vacker gul sort som jag spanat in på Norells Trädgård ,men dom är ju inte så billiga dessa skönheter . Så därför är jag nog extra rädd om just dem :) Är många som vill ha pionskott av mig och jag förstår ju varför då jag ser priserna på dem , men då min rabatt är så pass nyanlagd så är jag enormt sparsam på att dela eller rättare sagt jag delar inget än :)
 
Slutar mitt inlägg med denna bild över den lite häftiga frökapseln :) 

  


4 kommentarer:

  1. Jag gillar pioner med. Har ett par blodröda som blommar tidigt på våren...de har funnits sedan jag var liten....supervackra.

    SvaraRadera
  2. Jag beundrar dina pioner, så vackra. Jag har endast den vita franska pionen och så en röd variant som blommar i början av juli.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder på dina pioner!! Förstår inte varför jag aldrig planterat nån....måste nog ta och göra det framöver :))

    SvaraRadera
  4. Så vakre de er.
    Den hvite er bare helt fantastisk.
    Stor kram fra Karin

    SvaraRadera