söndag 22 juni 2014

Sindra , Harmånger . Inlägg 2.

Kraftstationen vid Sindra .






Och ni som känner mig vet ju vilka relation jag har till dessa , så det blev INTE bättre skärpa och det blev inte någon bättre närbild än så här SORRY men jag nästan ramlade i dammen då jag såg vad som höll mig sällskap bredvid mig då jag satt på betongfundamentet , men äsch det är ju bara en liten spindel som faktiskt är jättevacker och den är ett nyttodjur i vår flora som verkligen bara gör sitt jobb och .... Gick ni på det ? Ja jag menar tror ni jag menade den sista meningen jag skrev nyss ... Ja ni får tolka mina rader som ni vill men någon mer spindel bild kommer nog inte på den här bloggen , är så många andra som kan och vågar ta närmare bilder på dessa "djur" . Men är liiite imponerad av mig själv att jag vågade kolla in tråden så jag fick den vackert på bild då min "kamera skakade .....", så titta noga och länge , för den här bilden var inte helt lätt att ta för mig ;)
Trevligare då att ta på utsikten ... 

2 kommentarer:

  1. Hei kjære du.
    Fantastisk flotte bilder.
    Ditt referat om spindeln fikk meg å le lite.
    Godt skrevet og jettekult syntes jeg.
    Godt vi er forskjellige.
    Du kjenner meg nå så jeg hadde det lite kult da jeg leste dine rader.
    Ha en herlig fin uke og vi prates kjære du.
    Bamsekram fra din nettvenn Karin.

    SvaraRadera
  2. Så vacker plats du hittat, fina bilder. Jag har inga problem med spindlar, men respekt har jag precis som för alla vilda djur. Utom för myggen kanske, fast vi har väldigt få mygg denna torra sommar.

    SvaraRadera