lördag 4 oktober 2014

Julingvallen / Delsbo

Lägger ut bilderna från den sista vallen jag besökte i detta område .
Efter en underbar skogsvandring som bitvis kändes som mer klättring än vandring så nådde jag denna vall som ligger mellan Ofärne och Delsbo .
Min dotter var med mig och jag är tacksam så länge dom vill följa mig men jag börjar ana orden "less på natur" på den långsamt avtagande entusiasmen :D )) Ja jag erkänner att jag kanske är lite mycke då jag väl ska börja med nått meen jag besökte INTE alla vallar i området som jag hade tänkt :D )))
Min son brukar mummla lite tyst "jaha nu blir vi här ett par timmar "... men jag kan ju inte bara lämna platserna innan jag hittat detaljer som denna tex ;) ....
eller det här , visst är det snyggt... men seriöst visst är det fint :D
och eftersom jag är inne på detaljer så tar jag ju en sådan här bild också , som jag redan har många av  meeen ändå ...
kör väl en fönsterbild istället , gillar dom också och det slår mig att jag har nog många av dem också ...
provar ett annat motivval , men inser snabbt att jag åter igen står och tar ...
just en fönsterbild , meeen ...
Provar en helbild istället men inser att  en liknade tog jag ju...
för en stund sedan men va gör det , ibland kan det inte bli för mycke av det vackra 
så bara därför tar jag en till bild ...
 så jag avslutar mitt tillfälliga vallprojekt runt Blacksås med just denna bild fast å andra sidan så är inte snön här än , kan ju kanske ta en liiten tur till , fanns ju fler vallar som jag inte sett än i skogarna runt Blacksås .

6 kommentarer:

  1. prachtige herfst beelden wat een mooie oude gebouwen jammer dat ze niet meer worden onderhouden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks :) Yes I agree with you // Anita

      Radera
  2. Tack för den fina naturupplevelsen... härliga bilder från din vallvandring. De ärggröna kragskivlingarna är såå vackra!
    Och alla hus och för att inte tala om alla fina detaljer... snyggt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki så glad jag blir över dina ord :) Åh där fick namnet på svampen , jag fundera vad det kunde vara för svamp , har aldrig sett en sådan förut . Kramar // Anita :)

      Radera
  3. Och bodde jag nästgårds så skulle jag mer än gärna göra dej sällskap!! Jag lovar att jag inte skulle gnälla, inte ett pip skulle du höra, möjligen en och annan suck av hänförelse...!! Och motiven, ja men de är klockrena, dessa detaljer, dessa gamla redskap och fönster...kan aldrig bli för mycket av! Satt just i helgen i husbilen med goda vänner och förkunnade att jag vill till Hälsingeskogarna igen, helst redan nästa sommar. Så detta inlägg förstärkte bara den önskan...
    Ha det gott och TACK för att du delar med dej av dina bilder!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rigmor :) Ja du skulle absolut få följa , så roligt det skulle vara att få visa detta för någon som är intresserad :) Blir så glad över dina snälla ord . Kramar // Anita :)

      Radera