torsdag 10 november 2011

Norrbo hembygdsgård .

 På väg till Norrbo Hembygdsgård så passerade jag denna , var bara tvungen att stanna då det inte är alldeles vanligt med "Handelsbodar" nu för tiden , nu skall det ju helst vara stora komplex till affärer .
 Då jag passerade ... tänkte jag wow vilket vackert Härbre med det vackra trädet bredvid , och svag som jag är för just sådana här motiv så då var jag tvungen att föreviga detta också ;)då jag sedan skulle kliva in i bilen så såg jag skylten till Hembygdsgården .
 Var nära att jag missat denna vackra gård igen , ja ärligt så har jag missat den om inte Härbret fått mig att stanna .
 Hembygdsgården ligger vackert vid Dellen . Lägger jag ut några bilder som får "tala för sig själv" som jag brukar säga :)


























2 kommentarer:

  1. Så underbart att vila ögonen på dina bilder och verkligen skoj med alla berättelser. Kram

    SvaraRadera
  2. Dellenbygden är otroligt vacker på sina ställen. Tillbringade min ungdoms
    somrar i närheten. Många år sedan jag var där. Saknar det mycket.

    SvaraRadera