torsdag 5 september 2013

Järvsö "Stenegård"







Träteatern . Lägger ut en länk till höstens evenermangskalender .

 Bageriet
 Lämnar Stenegård för den här gången , men är ni i närheten så rekommenderar jag att ni besöker denna plats .
 Turistbyrån inne i Järvsö .
Känns lite öde den här årstiden uppe på Öjeberget då restaurangen nu är stängd . Men utsikten den är helt underbar .
Stenegård ser ni lite snett till vänster bakom kyrkan .
 Nedanför Öjeberget ligger den här mysiga rastplatsen Myränget .



Tog vägen över Kalvstigen mot Delsbo på väg hem och stannade till och beundrade Järvsöklack .
 Nära trampa på en stackars Kopparorm eller om man heller säger Kopparödla /Ormslå  .

8 kommentarer:

  1. Så vackra sommarbilder! Om det inte vore så långt bort, så skulle jag garanterat besöka Järvsö.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Hoppas du får en underbar helg också :)

      Radera
  2. Så vackert ställe ,ormen är ju också vacker med den blänkande färgen .kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den vacker , såg en idag med då jag rastade mina hundar . Den glänste så vackert :) Kramar :)

      Radera
  3. Så fantastiskt fina byggnader i sagolikt vacker natur du visar upp här. Bilderna är njutbara att beskåda och intressanta att få ta del av. Lilla huset med den fina speglingen är verkligen fin.
    Allt gott!
    M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jo det är vackert i Järvsö och jag håller med dig om det lilla huset , det fascinerade mig också :)

      Radera
  4. Underbart vackert :) och stolen är bara för skön :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja stolen den är häftig :)

      Radera