fredag 7 oktober 2011

Skidbacken i Älvåsen


Älvåsens skidbacke i höstfärger .

Gillar vidderna uppe på åsen , minns ett minne från en jaktdag i min ungdom tillsammans med min morfar då vi satt i närheten av detta ställe och kunde se en stor älgoxe som gick på en höjd en lång bit ifrån oss , men jag minns speciellt den ny uppstigna solen som blänkte i hans ståtliga älgkrona och den synen räckte för att göra min jaktdag helt underbar :) Jag jagar dock inte nu längre men känner en enorm saknad då hösten kommer med dom gula löven och sin höga luft  ... Men jag är otroligt tacksam som fått chansen att vara med om just älgjakt och sammanhållningen i ett litet mysigt jaktlag :)
Några bilder från dom vackra vidderna uppe på Älvåsen .

Hörde någon som sa att hösten är deprimerande , kläderna ska vara grå , brun eller gröna fast butiken annonserar att dom har den nya fräscha höst kollektionen hemma :)) Men ärligt jag personligen älskar dessa färger och hösten med sin klara höga luft och som man säger det är "högt till tak ".
Stubbkonst jae ni som känner mig har läst stubbkonst några gånger nu :)
Ofärgad ljung men ärligt så är den vackrast av den alla med sina naturliga skönhet .

Två av Älvåsen invånare .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar