måndag 17 oktober 2011

Söderhamn och Bollnäs .

Det första jag förknippar med Söderhamn är Oscarsborg som ligger högt över staden .
 http://projekt.soderhamn.se/kulturbyggnader/Hemsida/Oscarsborg.htm
 Kan inte låta bli att fotografera Söderhamns barockröda kyrka som jag personligen tycker ser lite unik och mycke vacker ut . Ja den som är intresserad av denna vackra kyrka kan gå in på denna länk .
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ulrika_Eleonora_kyrka,_S%C3%B6derhamn
 Min far var bosatt här några år ja närmare bestämt i Sandarne , så jag var här mycke som barn en period .

 Ja uppe vid Oscarsborg var det inte bara utsikten som fångade mitt intresse . Titta på bilden nedan och upptäck det vackra hjärtat som säkert några ungdomar suttit och målat på stenen .

  Vågen i Bollnäs .



 Några av bydens skygga invånare , som tvärvände då jag kom närmare , här står dom i startgropparna för sin "tjur rusning i hagen ";)

Dessa var dock inte lika skygga utan stod kvar så jag lugnt fick ta min bild innan dimman tätnade .

1 kommentar:

  1. Åh vad vackert du fått med dimman, man ser hur den liksom sakta svävar över marken, härligt. Kram

    SvaraRadera