söndag 12 juli 2015

De som går vilse är de som hittar dom nya vägarna .

 De som går vilse är de som hittar dom nya vägarna ...
 Så kanske därför jag dragit mig för att skaffa gps ...
men ibland går vägarna till ställen som ger mig rysningar ...
men oftast så ger dom mig vackra vyer ...
över en storslagen natur ...
som är vackert kuperad , så tyst , stilla  ...
 tills man upptäcker att bensin lampan närmar sig rött lite för snabbt ...
men ibland blir det bara så att man glömmer både tid o rum och är nog bara dom som älskar skog o natur som förstår vad jag menar .


14 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med nya vägar bara man vet var dom slutar ,bra bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nette :) Jo visst är de så fast ibland är det ju det som är lite roligt att inte veta vart vägarna slutar :) // Kramar

      Radera
  2. Ett av mina favoritcitat....lätt att känna igen sig i bilder och beskrivning !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lasse för din kommentar och skönt att se att det är fler som tänker lika som jag på den här punkten :) // Anita

      Radera
  3. Fina bilder med vackra och spännande vyer!
    Ha det fortsatt gott i sommar!
    /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S-A :) Önskar detsamma till dig med :) // Anita

      Radera
  4. Förstår precis. ..både det storslagna och bensinlampan! Använder ofta GPS när vi ska till ett bestämt mål men eftersom jag alltid tror att jag vet bäst *gapskratt * så hamnar vi på de mest otänkbara ställen ibland så ordspråket stämmer så bra! Sen är ju naturen här uppe något helt annat än vad vi är vana vid, så jag njuter verkligen.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det hemskt Rigmor då bensinlampan närmar sig rött och man inte vet vart man är och hur långt det är till närmaste mack :) Så nu har jag installerat GPS på mobilen också , var nog säkrast att göra det insåg jag :) // Kramar

      Radera
  5. Woow ,vilka underbara bilder du har lagt upp :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mimmi :) Blir glad över era snälla ord som du och allihopa skrivit TACK :) // Kramar :)

      Radera
  6. Fantastiska bilder som alltid! Och ordspråket stämmer... gillar det också! Vi ligger lite efter Rigmor och Urban... och träffar dem när de vänt och är på väg söderut igen. Vi har bara hunnit till Söderhamn och i morgon fortsätter vi så sakteliga norrut ... till Hudiksvall - men utan att åka E4:an förstås :) Det finns såå mycket fint att se här uppe - så annorlunda mot hemma. Ska besöka någon av de gamla gårdarna också... så tack för tips igen :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki :) Ja visst är det ett bra ordspråk , gillar det också då det stämmer in på mig också ibland :) )) Hoppas ni har haft det underbart i Hudiksvall , såg att det var lite rörigt där idag då det var bil engagemang nere vid Sjöbodarna . Hoppas ni får en fortsatt underbar resa både du och Rigmor :) Många kramar :)

      Radera
  7. Vi körde kring i dina trakter i början av veckan. Vi hade lagt kartan åt sidan och körde på känsla och så här såg det ut när vi körde på dom små vägarna.... För många, många år sedan körde jag och min chef bilen "till skogs" mellan Sundsvall och Härnösand, och nu försökte jag se om jag skulle känna igen mig. Men nej, antingen har dom dragit om E4:an eller så börjar minnet svika, för jag kände inte igen mig alls.
    Ha en fortsatt fin sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej :) Dom här bilderna är tagna vid Blacksås . Näsviken / Forsa , några mil från Hudiksvall mot Delsbo . Önskar dig också en fin fortsättning på sommaren :)

      Radera