torsdag 16 juli 2015

Nyvallen / Forsa socken

Nyvallen omnämns tidigast 1858 med namnet Rödletsvallen på grund av förekomsten av röd järdoxidjord användbart till målarfärg  . Det har bla står att läsa på ett anslag vid vallen .

Och såklart kunde jag ju inte bara gå förbi fastbandshagen utan att ta en bild , undra hur många liknande bilder jag tagit genom åren på sådana här motiv ...

Stilla och tyst meeen enormt med mygg då jag befann mig här , så jag blev inte så långvarig men hann ändå med att se några till ...
Vackra vallstugor som doldes i den höga slyn ...

6 kommentarer:

  1. - Halloj i norr.
    - Fina bilder Anita. Dom där röda små stugorna gillar
    jag verkligen. Men min favoritbild är ändå den sista
    bilden. Den är kanonfin.
    - Ha en fortsatt trevlig vecka !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Henning , roligt att du tycker de , den bilden som jag satt o fundera om jag skulle plocka bort :) Ha det så bra du med // Anita

      Radera
  2. Bl.a. åkte vi norr på Dellen typ Delsbo - Ålgered och den väg vi körde var en slingrande väg mest igenom skogen... Vi hade först tänkt Delsbo - Hassela, men så bestämde vi oss för att köra "lite på gehör" för att se vart vi hamnade. Det hade varit roligt att stanna några extra nätter men vi ville norrut och hemåt... Jag tänkte faktiskt på dig och dina fina bilder när vi åkte förbi i dina trakter.
    Ha fortsatt skön sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser att då åkte ni Strömbacka en rejält krokig väg som kommer fram i Älgered , byn som jag är uppväxt i :) // Och önskar dig fortsatt fin sommar också // Anita :)

      Radera